W dniach 4. 10 - 15. 10. 2021r. miałam okazję wziąć udział w dwutygodniowym kursie w Dublinie, organizowanym przez Europass Teacher Academy, finansowanych ze środków POWER SE w ramach projektu Erasmus+ "Let's flip our classroom - zmieniamy nastawienie uczniów do uczenia się". W pierwszym tygodniu był to kurs Intensive Engligh&Culture, podczas którego miałam okazję rozwinąć i pogłębić swoje kompetencje językowe w języku angielskim. Podczas zajęć prowadziliśmy dialogi na przeróżne tematy, w mieszanej grupie narodowościowej. Mieliśmy okazję porównać życie, obyczaje, kulturę różnych krajów, w tym tak egzotycznych, jak m. in. Boliwia, Panama, Malezja, itp. Była to również okazja do poszerzenia swojej tolerancji i otwartości na inne, odmienne kultury. Podczas zajęć dotyczących kultury Irlandii odwiedziliśmy Muzeum Archeologiczne i Galerię Narodową w Dublinie. Wcześniej zostaliśmy podzieleni na grupy projektowe i podczas zwiedzania Muzeum Archeologicznego, musieliśmy się skupić na swoim temacie i przeanalizować i zebrać odpowiednie dane. Następnie wykonałyśmy prezentację w chmurze Google i omawialiśmy ją podczas zajęć. Zostały również sprawdzone nasze kompetencje z zakresu pisania i czytania w języku angielskim. Nasza prezentacja dotyczyła tematu "Urban design". Zamieszczam linka do niej: Urban desing in Dublin
W drugim tygodniu uczestniczyłam w kursie Flipped Classrom, podczas którego ugruntowałam i poszerzyłam swoją wiedzę w temacie pracy metodą odwróconej klasy. Zapoznaliśmy się z przeróżnymi metodami, jak nauczanie wizualne, metoda 6 kapeluszy, metoda Jigsaw, praca projektowa, gamifikacja i inne. Duży nacisk został położony na umiejętności 4C, wykorzystywaliśmy narzędzia ICT do tworzenia własnej lekcji, którą prezentowaliśmy i omawialiśmy w grupie. Wśród narzędzi, które były dla mnie nowe, mogę wymienić Edmodo i Mentimeter, natomiast narzędzia takie jak Edpuzzle, Neardpod, Padlet są mi znane. Dyskutowaliśmy o wadach i zaletach pracy metodą odwróconej klasy. Kurs zachęcił mnie do wdrożenia metody w swojej pracy zawodowej.
Link do mojej lekcji: Obliczenia procentowe