piątek, 14 grudnia 2018

Metoda CLIL na zajęciach dodatkowych z matematyki

Grupa uczniów klas trzecich gimnazjum i ósmych szkoły podstawowej brała udział w dodatkowych zajęciach z matematyki prowadzonych metodą CLIL. Całość odbywała się w języku angielskim. Tematem były "Procenty" (Percentages). Na wstępie uczniowie poznali nowe pojęcia w interaktywnej prezentacji Prezi.
Narzędzie to było jednym z zagadnień omawianych na kursie "Using Technology in The Clasroom" w Splicie, w ramach projektu Erasmus +  „Zintegrowane nauczanie przedmiotowojęzykowe oraz nowoczesne technologie kluczem do lepszej przyszłości uczniów”. Potem uczestnicy ćwiczyli nowe słownictwo w grupach dwuosobowych tradycyjnymi metodami. Była to okazja do zaprezentowania przez nich swoich umiejętności językowych. Zajęcia uatrakcyjniły wykorzystane aplikacje: wordwall, learningapps i kahoot. Wordwall to narzędzie, które z zestawu słów i definicji tworzy różne interaktywne ćwiczenia. Podczas zajęć uczniowie mieli okazję zagrać w koło fortuny, wyszukiwać słowa w tzw. "wordsearch", odkrywać wyrazy i wyjaśniać po angielsku ich znaczenie.

 
Zadanie na learningapps.org polegało na połączeniu określenia z odpowiednim słowem.

Podsumowaniem zajęć był praktyczny quiz w serwisie kahoot, gdzie uczestnicy rozwiązywali zadania matematyczne z wykorzystaniem wcześniej poznanego słownictwa. Rezultaty quizu były imponujące, uczniowie świetnie poradzili sobie ze zrozumieniem treści zadań i w większości udzielali prawidłowych odpowiedzi. Poniżej quiz w Kahoot! (uruchomienie go wymaga zalogowania)
Link do quizu Kahoot!