W czerwcu 2023 r. uczestniczyłam w realizacji projektu w ramach programu ERASMUS+. Miejscem realizacji projektu była dwujęzyczna szkoła w Granadzie w Hiszpanii. Formą realizacji tego projektu był „job-shadowing”. W trakcie dwutygodniowego pobytu miałam za zadanie obserwować lekcje prowadzone zarówno w j. angielskim jak i hiszpańskim. Oprócz zwykłych lekcji mogłam obserwować i uczestniczyć w ważnych wydarzeniach, choćby w pokazie talentów, próbach teatralnych, zawodach sportowych czy przygotowaniach do uroczystego zakończenia roku szkolnego w Hiszpanii. Mój pobyt nie ograniczał się jedynie do obserwacji zajęć. Ja również prowadziłam zajęcia, przybliżając hiszpańskim uczniom nasz kraj i kulturę. Hiszpańscy uczniowie poznali między innymi typowe wyrażenia w j. polskim oraz popularne tańce integracyjne jak ”belgijka”.
Zapoznałam się z hiszpańskim systemem edukacji i funkcjonowaniem szkoły. Szczególnie zwróciłam uwagę na fakt, że w hiszpańskich szkołach nie ma ocen. Mimo to, uczniowie są bardzo zaangażowani na lekcjach i sumiennie wykonują zadania. Są bardzo aktywni i chętnie się zgłaszają. Ciekawym spostrzeżeniem jest to, że na terenie szkoły obowiązuje całkowity zakaz posiadania telefonów komórkowych przez uczniów i uczniowie stosują się do tego zakazu. Innym aspektem mojej mobilności było zapoznanie się z historią, kulturą, kuchnią i tradycją hiszpańską. Miałam okazję odwiedzić najważniejsze atrakcje turystyczne w rejonie m.in. wpisaną na listę światowego dziedzictwa kultury UNESCO Twierdzę Alhambrę. Wykorzystując położenie geograficzne Granady odwiedziłam nadmorskie miejscowości np. Nerja ze słynnym balkonem Europy, położoną nad morzem Śródziemnym oraz udałam się na górską wędrówkę w paśmie Sierra Nevada docierając do wysokości ponad
Wielką satysfakcję miałam z tego, że mogłam posługiwać się podstawami języka hiszpańskiego wi kontaktach z uczniami i nauczycielami oraz innymi osobami, które miałam okazję poznać w czasie tej podróży.