środa, 29 sierpnia 2018

Kurs "Using Technology in the Classroom"

W dniach 19–25 sierpnia 2018r. brałam udział w kursie „Using Technology in the Classroom” w Splicie, w Chorwacji w ramach realizacji projektu Erasmus +  „Zintegrowane nauczanie przedmiotowojęzykowe oraz nowoczesne technologie kluczem do lepszej przyszłości uczniów”.W pierwszym dniu zaczęliśmy od powitalnego spotkania, podczas którego uczestnicy wszystkich kursów zaprezentowali siebie oraz swoje szkoły. Przybyli tutaj nauczyciele z Hiszpanii, Portugalii, Niemiec, Słowacji, Serbii i Polski. Zostaliśmy zaproszeni przez organizatorów na tradycyjną chorwacką kolację, dzięki czemu mogliśmy się poznać w mniej oficjalnych warunkach. Od poniedziałku zaczęły się zajęcia. Podczas warsztatów poznawaliśmy kolejne narzędzia wspomagające i wzbogacające warsztat pracy nowoczesnego nauczyciela. Były to takie narzędzia jak: Padlet, Kizoa, Go-Lab, Teded, Khan Academy, Adobe Spark, Spiral, Google Forms i inne. Część narzędzi jest mi znana, niektóre były dla mnie nowe. Na pewno wykorzystam niektóre z nich na swoich lekcjach. Poznałam nową metodę nauczania zwaną odwróconą klasą oraz usystematyzowałam swoją wiedzę na temat blended learning.
Ponadto mieliśmy zajęcia, który wyglądały na czysto teoretyczne, dotyczące dydaktyki i pedagogiki, a były okazją do doskonalenia umiejętności językowych oraz odświeżenia niektórych zagadnień dotyczących naszej codziennej pracy z uczniem. Jeszcze mocniej uświadomiliśmy sobie, jak duże wyzwania stoją przed współczesnymi nauczycielami, gdyż nasze codzienne życie jest praktycznie zależne od nowoczesnych technologii i sprzętów. Nie zapomniano także o stricte językowych zajęciach, gdzie w formie gier i w niestresujący sposób rozwijaliśmy kompetencje językowe. Program kursu nie był przeładowany, dzięki czemu można było zwiedzić Split, Trogir i Zadar oraz korzystać z przepięknej pogody, relaksując się popołudniami na plaży. Podsumowując, dodam, że główna prowadząca przyznała, iż grupą docelową byli nauczyciele przedmiotów nieinformatycznych.