W tym roku szkolnym wprowadzam elementy gamifikacji i metody CLIL w klasie czwartej. Widzę duże zainteresowanie i zaangażowanie w czasie zajęć wśród uczniów. Zjawisko grywalizacji na lekcjach wyzwala w nich chęć współzawodnictwa, wzmacnia ich motywację i zaangażowanie do pracy na lekcji i poza nią, mobilizuje do działania i wykonania czynności, które wydawały się nudne i męczące.
W klasach piątych kontynuuję tę innowację i staram się poszerzać słownictwo zdobyte w klasie czwartej. Rok temu uczniowie poznali słówka dotyczące podstawowych figur geometrycznych, w tym roku poszerzyliśmy je o równoległobok, romb, trapez i deltoid.
Pierwszym etapem mojej lekcji było wykorzystanie elementów metody CLIL. Uczniowie poznali słowa angielskie określające figury geometryczne słuchając piosenki z youtube "What shape is it?".
Kolejnym ćwiczeniem była praca w parach, gdzie zadaniem grup było połączenie nazwy figury z obrazkiem. Następnie uczniowie wykonywali indywidualnie podobne ćwiczenie na Wordwallu, które potem zostało sprawdzone poprzez wykonanie go wspólnie, na tablicy interaktywnej.