Po kilku miesiącach od odbytej w ramach projektu "Let's flip our classroom - zmieniamy nastawienie uczniów do uczenia się" mobilności w Dublinie na kursie językowym z elementami CLIL mogę się pochwalić rezultatami. Oto niektóre z nich:
Stosuję w każdej klasie zarówno na lekcjach angielskiego jak i na chemii platformę edukacyjną: ClassDojo. Jest to doskonałe narzędzie do organizacji pracy i motywowania uczniów do aktywności. Świetnym narzędziem tej platformy jest możliwość wybierania losowo uczniów, par lub grup. W ten sposób unikamy pracy ciągle z tymi samymi uczniami, a jednocześnie jest to szansa dla uczniów, którzy sami raczej niechętnie się zgłaszają. Na dane zadanie mogę określić odpowiednią ilość czasu, co wpływa na mobilizację uczniów oraz lepsze wykorzystanie czasu lekcji. Uczniowie zbierają punkty, które raz w miesiącu zamieniają na ocenę, dodatkowe nieprzygotowanie lub możliwość dodatkowej poprawy.
W klasach od IV do VIII po zakończeniu działu wykorzystuję stronę: www.playfactile.com, na której tworzę quizy podobne do teleturniej Va banque. Uczniowie zawsze z niecierpliwością czekają na te zadania.W miarę możliwości na lekcjach języka angielskiego po zakończeniu danego działu, przeprowadzam lekcję z wykorzystaniem metody CLIL. Ostatnio uczniowie klasy pierwszej wykonywali proste działania matematyczne w j. angielskim. Byli bardzo zaangażowani i dumni z nowo nabytych umiejętności.
Na zajęciach koła tanecznego planuję nauczyć uczniów integracyjnego tańca irlandzkiego i przedstawić go w marcu w dniu św. Patryka patrona Irlandii.